ROCHIA DE MIREASA, VISUL ORICAREI FEMEI

Inca din copilarie, visul nostru este sa ne casatorim cu printul din poveste, sa avem o nunta de basm si rochia de mireasa sa fie atat de frumoasa incat sa fure admiratia tuturor. Ne imaginam de mii de ori cum va fi totul, facem un scenariu detaliat, ne incanta ideea ca rochia de mireasa ne va exprima personalitatea. Cu caleasca de aur sau fara, cu pantofi de Cenusareasa sau nu, noi trebuie sa stralucim in ziua unica pe care o asteptam cu atata entuziasm.

Rochii-de-mireasa-stil-printesa-de-la-Avangarde-Brides-4Rochia de mireasa ne da si batai de cap, dar ne si bucura. Este rochia pe care speram sa o purtam o singura data in viata si care ne va aduce noroc si prosperitate. Daca urmam firul istoriei, vom descoperi ca miresele vechiului Egipt purtau rochii albe de mireasa. Considerau albul ca fiind culoarea puritatii, a bucuriei si a vietii. Grecii sarbatoreau nunta in vestminte albe iar romanii aduceau ca tribut hainele albe, in ziua casatoriei, zeului Hymen, zeul fertilitatii si al casatoriei indelungi. In antichitate, ritualurile nuptiale tineau trei zile, semn ca erau binecuvantate de zei.

Daca pentru antici, rochia de mireasa simboliza candoare, spiritualitate si o noua etapa prospera in viata, pentru medievali, rochia era un accesoriu al ratiunii politice, caci nuntile intre personalitatile istorice nu erau altceva decat aliante politice pentru atingerea anumitor interese. De aici, provine si superstitia conform careia mirele nu trebuia sa vada mireasa inainte de nunta, caci se risca anularea evenimentului.

tumblr_n33gbdnGV71t2wislo1_1280

Culoarea alba a rochiei de mireasa este adusa in istoria modei de catre Anna de Britannia, in anul 1499. Se dorea o impletire a angelicului cu puritatea. De atunci, albul capata conotatia de culoare traditionala a rochiei de mireasa, conotatie pe care nimeni nu a indraznit sa o schimbe, nici macar doamna rebela a modei, Coco Chanel, care in 1920, scurteaza rochia de mireasa, dar ii lasa trena lunga.

In 1526, culoarea albastru devine etalon al rochiei nuptiale. Simbolizand curatenia, iubirea eterna si fidelitatea fata de sotul ales pentru toata perioada vietii, albastru este purtat cu o puternica cutezanta de doamnele aristocratiei medievale. Rochia avea o croiala in forma de crinolina, cu maneci bufante, pline de volum, cu dantela si cu guler princiar, ridicat si accesorizat cu coliere din pietre semi-pretioase.

img

Anul 1662 socheaza. Rosu ia locul culorilor alb si albastru. Rochia isi pastra croiala, dar adauga broderii. Considerata de europeni a fi culoarea prostituatelor, rosu exprima, din cele mai vechi timpuri, in traditia hindusa si chineza, pasiunea si romantismul, precum si un simbol al norocului. Rochia de mireasa in India, numita ” sari “, imbina culorile vii ale vietii: verde, albastru, rosu, galben, portocaliu.

In anul 1772, apare alta culoare: roz pal si diafan. Elementele de baza raman crinolina si corsetul, dar apare voalul, care trebuia neaparat cusut de viitoarea mireasa, caci se considera ca era purtator de noroc. Voalul avea o semnificatie destul de profunda: devotamentul si supunerea fata de partenerul de viata.

11

Istoria rochiei de mireasa are o perioada sumbra, undeva la inceputul secolului al XVI-lea, cand Maria Stuart alege negru ca nuanta nuptiala. Considerata o non-culoare extrem de eleganta, negru subtia si aducea corpului o delicatete aparte si atragatoare. Ruperea monotoniei cromatice nuptiale a mai avut loc, dupa 1900, cand personalitati marcante ale filmului sau muzicii au adoptat culori precum verde ( Elizabeth Taylor ), violet ( Dita von Tesse ), roz ( Gwen Stefani ).

Nunta Reginei Victoria cu varul sau, Albert de Saxo-Coburg, in 1840, impune iarasi culoarea alb ca fiind culoarea rochiei de mireasa. Moda victoriana se evidentia prin folosirea satinului, a decorarii rochiei cu flori si prin aplicarea dantelei, care simboliza virtute, eleganta si spirit aristocrat, pur. Inca de atunci, rochia alba de mireasa impune, cucereste, se lasa dorita si visata.

37384_2_1340824926

Printesa Diana uimeste fanii modei, in 1981, cand alege ca rochie de mireasa un model creat de un atelier de artisti independenti. Garderoba sa imbina bunul gust cu delicatetea, blandetea cu un aer de revolta indreptata usor catre strictetea impusa de Casa Regala a Marii Britanii. In jurul bustului, avea o dantela clasica combinata cu tafta din matase naturala de culoarea fildesului. In jurul taliei, se observa o impletire a traditionalului cu modernul, prin panglica albastra, subtire, care parca facea trimitere catre vechea zicala englezeasca: “ceva nou, ceva vechi, ceva albastru, ceva de imprumutat“.

In prezent, rochia de mireasa este asa cum fiecare isi doreste. Modelele difera. Culorile difera. Intalnim rochii de mireasa: printesa, sirena, de tip A, empire, baby doll. Totusi, culoarea alba s-a conservat in timp si, chiar si acum, are sensul de feminitate, curatenie. Culoare de basm!

ISTORIA RIMELULUI, O ISTORIE A OCHILOR FRUMOSI

Cateodata stam si ne intrebam de unde a aparut un lucru, cine l-a creat, a cui a fost prima idee. Sunt multe lucruri facute si multe istorii de aflat.

Cosmetica este o arta a frumusetii care ascunde zeci, sute si mii de informatii, unele care poate ni se par simple, unele despre care nu intrebam, altele care ni se par moderne, dar au o geneza straveche. Totusi, omul este creat pentru a cerceta, pentru a experimenta, pentru a trai.  El poate trai simplu, natural, sau poate trai intr-o idee care il aduce in punctul de a-si dori o imbunatatire, o infrumusetare. Femeia intrece barbatul in aceasta dorinta acerba de a se face mai frumoasa decat este. Ea este cea care iubeste cromatica. Ea este cea care aduce un plus naturaletii sale innascute. De aici provine machiajul, din dorinta de a fi altfel, de a fi inclus in estetica.

Niciunei truse de machiaj nu ii va lipsi rimelul. Cu o istorie antica, din vremea faraonilor, rimelul este produsul cosmetic care face senzatie in permanenta. Prin abilitatea sa de a defini, innegri si de a ingrosa genele, rimelul scoate in evidenta frumusetea ochilor. Egiptenii antici isi colorau genele cu praf de metal pentru a deveni alti oameni, caci ei considerau ca o alta infatisare a fetei va indeparta energiile negative si va aduce spirite benefice.

rimel-1

Istoria rimelului care se comercializeaza incepe, insa, in secolul al XIX-lea, cand francezul Eugene Rimmel creaza primul rimel. In anul 1913, chimistul T. L. Wiiliams reuseste sa realizeze rimelul care contine praf de carbon amestecat cu vaselina de petrol. Motivul crearii? Unul mai mult decat simplu! Wiiliams avea o sora, pe Mabel, care se indragosteste de Chet. Din pacate, chipul sau nu era atat de atragator incat sa il cucereasca pe tanarul Chet, care era indragostit de alta femeie. Astfel, Wiiliams o ajuta pe sora sa, innegrindu-i genele si subliniiindu-i frumusetea fetei prin migdalarea ochilor cu ajutorul rimelului. Asa se naste marea producatoare cosmetica, Maybelline, denumire care imbina numele de Mabel cu substanta utilizata, vaselina, ” vaselline” in limba engleza. In 1957, Helena Rubinstein perfectioneaza rimelul prin introducerea aplicatorului sub forma de periuta si tubul in care se tine substanta coloranta.  Revista Vogue este cea care publica primul articol despre rimel.

Adevarata explozie a rimelului se declanseaza in anii 2000, cand se fabrica rimelul rezistent la apa. Acesta are capacitatea de a fi indepartat de pe gene doar cu demachiant special. Tot acum, se produc periute de diferite forme si marimi, adaptabile cerintelor doamnelor: volum, alungire, curbare, innegrire sau tratament. Se mai foloseste termenul de ” maskara“, care, din punct de vedere etimologic, provine din limba araba si simbolizeaza “ bufon “. In ultima perioada, s-au adus imbunatatiri masive compozitiei. Se folosesc vitamine, substante hidratante, substante nutritive, minerale.

Un machiaj perfect este definit de un rimel potrivit, caci asemenea fondului de ten si rimelul trebuie sa se potriveasca genelor. Se spune ca o femeie nu trebuie sa iasa din casa pana cand nu isi aplica fondul de ten, care sa ii ascunda imperfectiunile tenului, rujul de buze, care sa ii dea culoare si rimelul, care sa ii nuanteze ochii.

PORTOCALIU, REGINA CULORILOR IN ACEASTA TOAMNA

Dupa explozia de culori, vibratii si energie din aceasta vara, toamna ne intampina cu caldura si cu un nou trend in moda. Vom intalni tinute monocromatice, cu nuante de roz sau verde. Vom auzi tot mai des termenul de ” normcore “. Termenul defineste ceea ce este cool, fara a fi cool. Descrie simplitatea si banalitatea, caci nu se doreste o iesire in evidenta prin culori stridente. Grafismele, asemanatoare muzicii electronice, dau un ritm alert vestimentatiei prin printuri rave. Trendul se va intoarce catre traditional. Tricotajele vor fi in prim plan. Acest decor perfect al hainelor vor fi asortate cu un machiaj subtil si natural si cu o coafura lejera.

Nuanta care da viata acestui nou sezon al modei este portocaliu. Se incearca o retraire a verii tarzii, precum si o reinventare a combinatiilor de culori. Marii creaori de moda afirma faptul ca nuanta de orange este noul roz socant, electrizant.

Nu se va imbina negru cu portocaliu, ci se  vor aduce curcubee de culori pale, terne, precum: gri, maro, galben.

Portocaliu_c5f05f15d6

Tinerele indraznete vor asorta un sacou portocaliu unei rochii simple, cu croi tip sirena. Rochii lungi din jerse orange vor fi purtate la petreceri de seara sau ocazii speciale si vor fi asortate cu accesorii in tonuri nude. Se poarta coliere mari care sa contrasteze cu simplitatea si monocromia. Tinutele office vor straluci prin cumintenie iar nuanta de portocaliu o vom regasi pe genti si portofele. Sa nu uitam de pantofi! Ei vor fi vedete, dar, bineinteles, culoarea portocaliu va stapani cromatica incaltamintei.

blumarine-rf11-0507

 

Podiumurile de moda aproba nuanta de orange si o propulseaza cu putere in topul culorilor care vor straluci in colectiile toamnei acestui an.

tangerine-tango

Moda se schimba de la un anotimp la altul. Vestimentatia capata noi sensuri. Culorile intra intr-un circuit in care se doreste o reenergizare a simturilor. In moda, nimic nu este permanent, in afara de personalitate si atitudine. Look-ul se cere sa fie altul de la un an la altul. Totusi, sunt culori care vibreaza in permanenta. Una dintre aceste culori fiind portocaliu.

 

TOT CE TREBUIE SA STII DESPRE FONDUL DE TEN

Trusa de machiaj?! Suntem dependente netratabile de aceasta cutie magica, asemanatoare jobenului fermecat al magicianului, care poate realiza transformari nebanuite. Produs cosmetic minune al secolului al XX-lea, fondul de ten, datorita texturii sale, aplicabilitatii in functie de tipul de ten si evolutiei complexe, asemanatoare evolutiei medicale, reprezinta un miracol chimic care are scopul de a uniformiza tenul, caci tenul nostru nu are aceeasi nuanta pe toata intinderea sa, de a ascunde imperfectiunile pielii si de a sublinia cu delicatete naturaletea si frumusetea trasaturilor chipului nostru.

Pentru a avea un machiaj impecabil, este obligatoriu sa nu ne lipsesca niciodata fondul de ten, deoarece fata noastra trebuie sa arate ca in cea mai buna zi, in fiecare zi. De-a lungul timpului, au aparut mituri conform carora fondul de ten incarca fata, transformand-o intr-un chip acoperit cu o masca, ca tenul ar imbatrani. Nimic mai ireal! Fondul de ten, daca este ales in functie de tipul de piele, de efectul pe care dorim sa il obtinem si de necesitatile pielii, se metamorfozeaza intr-un scut protector si hidratant, care are functia de a neutraliza radicalii liberi.

make-up-for-ever-foundation-nation-2013-550x225

Istoria fondului de ten a inceput inca din antichitate, cand grecii si locuitorii Imperiului Roman isi aplicau pe fata o pudra deschisa la culoare, care avea in compozitie carbonat de plumb, o substanta extrem de toxica. In Evul Mediu, se folosea pudra alba, mai ales la Curtea Regala spaniola si la cea franceza. Femeile trebuiau sa aiba o culoare foarte pala a tenului, ele recurgeau uneori chiar si la taieturi ale pielii pentru a pierde sange si a estompa culoarea vie a tesutului. Insa adevarata revolutie a fondului de ten incepe in anul 1914, cand marea producatoare cosmetica, Max Factor, creeaza prima varianta a fondului de ten, folosita doar de actorii holywoodieni, precum Charlie Chaplin. In 1918, apare gama Colour Harmony, care ia Oscarul pentru naturaletea si luminozitatea tenului. Intre anii 1928 si 1935, fondul de ten se reinventeaza, dar reala inventie se produce in anul 1947, cand Max Factor realizeaza primul fond de ten sub forma de crema.

Nu poti incepe pictarea detaliilor pana nu termini fundalul! Aceasta este regula de baza a picturii perfecte. In machiajul profesional se aplica aceeasi regula. Sunt trei pasi care trebuie urmati cu sfintenie, daca dorim ca tenul nostru sa arate superb. Primul pas este demachierea, imperios necesara, caci o piele perfect curata poate fi hranita si i se pot acoperi cu usurinta imperfectiunile. Apoi, fiecare act al machiajului are un punct de pornire, un produs care sa ofere aderenta fondului de ten, aderenta fiind data de o crema hidratanta sau o baza de machiaj. Pasul doi consta in aplicarea la incheietura mainii a unei cantitati mici de fond de ten pentru a prelua temperatura corpului. Pasul trei este finisajul aplicarii fondului de ten. Cu buricele degetelor, luam fondul de ten si il intindem din centrul fetei spre exterior, cu miscari circulare, ascendente. Fondul de ten se aplica si pe gat si decolteu, mai ales in cazul in care sunt riduri si pete pigmentare.

Aplicarea corecta a fondului de ten trebuie sa tina cont de tipurile de ten, caci unui ten acneeic nu ii putem oferi un fond de ten uleios sau pentru tenul gras nu putem folosi fond de ten hidratant, care ar produce si mai mult sebum, prin accelerarea procesului de sintetizare a fibrelor de colagen si elastina.

Tenul normal are nevoie de un fond de ten cu SPF minim 15, care sa protejeze tesutul de razele solare si care sa hidrateze printr-o textura usoara. In cazul tenului gras, se foloseste un fond de ten cu rezistenta maxima, caci risca sa alunece de pe fata. El trebuie sa fie fara ulei in compozitie si non-comedogen. De asemenea, cand avem de a face cu un ten gras, nu aplicam absolut deloc pudra, caci riscam sa incarcam fata, aducandu-o chiar in stadiul de care fugim: masca. Pentru tenul mixt, ideal ar fi sa utilizam doua tipuri de fond de ten, aplicate in functie de zonele uscate si cele grase. Tenul uscat si deshidratat necesita folosirea unui ten fluid, cu consistenta usoara si uleioasa, care sa hidrateze tesutul cutanat. Poate avea incorporate particule iluminatoare, care sa confere tenului luminozitate si vigoare. In cazul tenului sensibil, este necesar sa evitam produsele cosmetice care contin parabeni si parfumuri, caci riscul aparitiei alergiilor este semnificativ. Acelasi lucru se recomanda si in alegerea fondului de ten, care ar fi ideal sa contina minerale si sa fie non-comedogen. Fondul de ten sub forma de crema sau mousse este recomandat pentru tenul matur. Nu se aplica pudra pentru a nu incarca si este benefic sa se foloseasca un fond de ten cu substante anti-aging, precum: colagenul, acidul hialuronic; elastina.

Perfectionarea continutului fondului de ten a fost un subiect cercetat de numerosi dermatologi, asa se explica numarul relativ mare de tipuri de fond de ten: crema coloranta; fond de ten fluid; fond de ten crema; fond de ten compact cremos; fond de ten compact pudra, care este matifiant si este recomandat in cazul tenului gras; fond de ten compact stick; fond de ten spuma si fond de ten camuflaj, care este rezistent la apa si este utilizat in acoperirea imperfectiunilor, precum acneea, petele pigmentare, cuperoza, cicatrice si care este folosit pentru machiajul de scena, al mireselor sau pentru sedintele foto.

Asadar, dragi doamne, folositi cu incredere fondul de ten! Este un produs cosmetic care  nu poate fi substituit si care hraneste si hidrateaza tenul, oferindu-i aspectul perfectiunii!

OJA: UN MUST HAVE AL FEMINITATII

Oja sau lacul de unghii reprezinta un produs cosmetic indispensabil oricarei femei. Mainile noastre sunt cele care fac primul pas in interactiunea cu cei din jurul nostru si tocmai din acest motiv ne place sa avem unghiile in permanenta ingrijite. Inca de mici avem o pasiune pentru a ne colora unghiile si de cele mai multe ori culorile alese sunt indici ai personalitatii noastre. Culoarea rosie denota un caracter puternic, plin de incredere in sine si multa buna dispozitie. Culorile calde de roz sau orange sunt soli ai unui comportament tineresc si jucaus, in timp ce culorile inchise de violet, gri, maro sau chiar negru, pe langa eleganta si seriozitate, impun un caracter usor sever.

Oja, ca si produs cosmetic de baza, este originara din China, ea aparand in atestarile istorice de acum aproximativ 3000 de ani, ca fiind o combinatie de seminte cu ceara de albine, gelatina, guma arabica si albus de ou. In anul 600 i.Hr., dinastia Zhou este cea care aduce un plus de valoare lacului de unghii prin adaugarea in compozitia lui a aurului si argintului. Dinastia Ming este cea care utilizeaza culorile de rosu si negru, culori regale si aristocrate. In Egiptul antic, Nefertiti si Cleopatra sunt cele doua doamne care au pe unghii culoarea rosu intens, culoare obtinuta din henna si petale de trandafir si orhidee. Femeile din clasele inferioare sfidau regii daca foloseau oja rosie. Chiar si in documentele pastrate din timpul incasilor reiese faptul ca se folosea oja, doar ca ei isi desenau pe unghii vulturi, desene care nici macar in ziua de astazi nu se stie cum au fost realizate.

In anul 1920, Charles Revson si Charles Lachman pun bazele companiei Revlon, prima mare companie producatoare de oja, care utilizeaza nitroceluloza dizolvata in solvent.  In anii 2000, companiile care fabrica lacuri de unghii incep sa scoata din compozitia acestora: toluenul, formadelhidele si dibutilftalatul, substante toxice pentru unghia si corpul uman.

In ultimii doi ani, am auzit tot mai des de oja semipermanenta. Ce este oja semipermanenta? Este oja obisnuita supusa tratarii cu raze UV emanate de lampa. Oja semipermanenta este folosita cu precadere de femeile care nu au timp sa isi faca unghiile ori de cate ori le sare oja. De asemenea, s-a demonstrat ca aceasta are numeroase alte atuuri. In primul rand, folosirea ei nu afecteaza cu absolut nimic unghia, din contra, unghia devine sanatoasa si puternica. Se mentine timp de 2-3 saptamani pe unghie, timp in care, daca se doreste schimbarea culorii, aceasta se obtine prin aplicarea unei oje obisnuite peste straturile de oja semipermanenta. Multe persoane isi rod unghiile. Si aici ar fi un impediment pentru ele sau un motiv de bucurie! Oja semipermanenta nu permite roaderea unghiilor! Un alt avantaj important este ca unghia nu este afectata la indepartarea ojei.

Si aici poate veni intrebarea de ce oja semipermanenta si nu oja permanenta! Oja permanenta este de fapt gel Uv, cu o rezistenta mult mai mare decat cea semipermanenta, singurul dezavantaj, daca se poate numi asa este indepartarea ojei care se realizeaza foarte greu, ceea ce poate determina o alterare a structurii unghiei.

Putem observa ca, de-a lungul timpului, oja a fost si este un instrument nelipsit al frumusetii. Femeile il adora, iar mai nou, se pare ca si unii dintre domni folosesc oja. Este un indiciu al personalitatii noastre, oferind adesea informatii despre starea noastra emotionala, precum si un marker al ingrijirii personale.