FRUMUSETEA SACRA FEMININA SI CEI ZECE INGERI NEMURITORI

Fiinta fragila si delicata, intruchipare a Evei, aducatoarea de pacat, femeia este un antagonism. Nimic nu ii rezista si totul ii cade la picioare. Inger si demon, rationala si romantica pana la pierzanie, credincioasa, dar iubitoare de placeri, datatoare de viata cu o existenta emblematica, femeia reprezinta simbolul esteticului si al seductiei. Timpul ne-a aratat ca femeia este frumoasa, indiferent de mileniu, indiferent de secol. Ea este frumoasa! Si punct! Fara replica, fara definitii certe, fara delimitari si contururi. Cu trairi sufletesti angelice si razvratiri oculte, femeia reuseste sa depaseasca granitele imaginatiei, sa patrunda in tainele sacre ale atractiei si sa compuna imnuri ale frumusetii. Perfectiunea o cheama iar ecoul inimii ii sufla la ureche ca dragostea o pandeste. Nimic nu ii este strain si tot ce ii este strain ii devine sclav. Prezentul articol doreste sa fie imnul celor zece ingeri cazuti pe Pamant, ingeri cu sex-appeal, ingeri ai vietii traite cu placere si intensitate maxima, ingeri care au suflete si trupuri de invidiat.

audrey-audrey-hepburn-9462282-900-1184

Frumusetea unei femei nu sta in hainele pe care le poarta, infatisarea pe care o are sau modul in care isi piaptana parul. Frumusetea unei femei sta in ochii ei, deoarece acestia sunt intrarea catre inima ei, locul unde salasluieste dragostea. Frumusetea unei femei nu rezida in frumusetea fetei, caci adevarata frumusete a unei femei este oglindita in sufletul ei, in ocrotirea pe care cu mare afectiune o ofera, in pasiunea pe care o arata. Frumusetea unei femei creste cu trecerea anilor… “- acesta este decalogul ideii de frumusete perfecta feminina, spus cu mare eleganta de marea doamna a filmelor americane, Audrey Hepburn. Recunoscuta ca fiind actrita cu voce ludica, care inviora amorteala din jurul ei, Audrey Hepburn este simbolul inocentei feminine. S-a remarcat printr-un stil cuminte, iar rolul sau din ” Mic dejun la Tiffany “, unde a purtat rochia neagra marca Givenchy, devenit model vestimentar pentru multe generatii, a facut istorie. Accesorizandu-si tinutele cu perle, etalon al puritatii si al naturaletii, Audrey Hepburn straluceste prin simplitate si respect fata de valorile sufletesti. Uimeste prin modestie, nunta sa fiind o dovada vie ca nu iubeste opulenta si nici nu se incadreaza in randul personalitatilor care vor sa iasa in evidenta prin culoare si stridenta. Isi adora viata de actrita si are ca pasiune viata traita in decenta, caci se stie faptul ca anii 50, anii de dupa cel de al Doilea Razboi Mondial, sunt ani ai excentricitatii si ai bogatiei, aratate prin toate  mijloacele.

marilyn-monroe-tribute-band-3

Prezenta ei docila si angelica contrasteaza cu imaginea frumusetii blonde voluptoase, cu timbru senzual, care poarta mereu diamante: Marilyn Monroe. Perceputa ca emblema a celebritatii hollywoodiene, care iubeste frenetic stralucirea si viata tumultoasa, Marilyn Monroe reprezinta un etalon al frumusetii artificiale, frumusete care a prins in mreje  numerosi adepti. Parul blond, linia fina trasata pe pleoape, rujul carmin, ramas peste decenii un must have al machiajului profesional, formele pline si vestimentatia care atragea orice privire barbateasca o incadrau pe frumoasa diva, pe numele sau real, Norma Baker, in standardele sexualitatii explozive anilor 50, dar si a deceniilor urmatoare acestei perioade.

maria+antoaneta_195039

Daca intoarcem paginile istoriei si privim cu atentie detaliile care ni se ofera, vom descoperi ca secolul al XVIII-lea constituie sursa de inspiratie pentru marii creatori de moda ai veacului nostru: Christian Dior, Coco Chanel, Vivienne Westwood. De aici porneste glamourul vestimentar, de la nimeni alta decat regina opulentei, Maria Antoaneta. Fiica a reginei Austriei, Maria Tereza, si sotiei a regelui Frantei, Louis al XVI-lea, Maria Antoaneta exprima extravaganta si libertatea feminina. Avand o frumusete tragica, iubeste arta, dansul, viata de noapte. Detesta ritualurile regale si iese din tiparul strict al regulilor de la curte. Bijuteriile scumpe si tinutele vestimentare luxoase antagonizeaza cu pauperitatea oamenilor de rand, ceea ce determina revolta acestora, revolta care ii va aduce sfarsitul.

Elizabeth-Taylors-Eyes

Imaginea plina de splendoare a frumoasei regine se naste din nou in secolul al XX-lea prin nimeni alta decat Elizabeth Taylor. Intruchipare perfecta a stilului glamour hollywoodian, Elizabeth Taylor este Cleopatra cu ochii violet a timpului nostru. Apare de 11 ori pe coperta revistei “ Life ” si de 14 ori pe coperta ” People “. Se remarca prin viata amoroasa extrem de agitata. Casatoriile sale, sapte la numar, fac inconjurul Pamantului si asta datorita extravagantei si luxului etalat. Chipul sau perfect conturat, ochii de o culoare nemaintalnita, parul negru si decolteul generos fac din marea actrita o reprezentanta de seama a frumusetii eterice coborata pe Pamant. Nimeni nu i-a rezistat. Nu exista barbat care sa nu stie cine este Elizabeth Taylor. A atras, a sedus si a cucerit. Exact ca marea regina a Egiptului antic.

Cine nu a auzit de Mata Hari? Cine nu a vazut misterul din spatele numelui? Ea este cea mai frumoasa spiona din lume. Numele sau inseamna ” ochiul rasaritului ” iar prezenta sa inedita rupe barierele standardelor de frumusete ale inceputului de secol XX. Dezinhibata si provocatoare, cu o viata amoroasa extrem de tumultoasa, cu idile numeroase si cu iubiri interzise, Mata Hari pune bazele stripteas-ului prin exoticele sale dansuri vedice. Formele sale voluptoase atrag iar acest lucru o fac sa devina o femeie vanata de serviciile de informatii franceze si germane, ceea ce i-a adus si condamnarea la moarte. Mata Hari ramane in istorie ca fiind simbolul misterului feminin, mister indelung controversat, dar noi stim ca aceste controverse atrag si atractia este irezistibila!

matahariREX_468x311

Sa ramanem tot in tiparul femeilor fara constrangeri si care exclud mediocritatile. Detinand o splendoare inabordabila si definind o frumusete glaciara indestructibila.

marlened_1394988c

 Marlene Dietrich poarta gratia unui fluture intr-un corp construit din fier. Imaginea sa de femeie invincibila a anilor 30 devine un fashion-icon al generatiilor viitoare. Jobenul, porttigareta tinuta cu stil in mana, bastonul din argint si costumul barbatesc fac din marea actrita un concept al frumusetii exotice care imbina masculinitatea cu sexualitatea. Stilul ei aparte de femeie puternica ii acorda rolul principal in filmul “ Ingerul albastru “, rol care ii marcheaza cariera si o propulseaza cu repeziciune in categoria femeilor purtatoare de frumusete sacra, caci nu degeaba ” numele sau incepe cu o mangaiere si se termina cu o lovitura de cravasa ” ( Jean Cocteau ).

ga

Numele Marlenei Dietrich este strans legat de marea doamna a cinematografiei americane, Greta Garbo. Perceputa ca reprezentare a redescoperirii feminine, actrita suedeza defineste stilul vestimentar Art Deco: bluze pe gat din casmir, pantaloni evazati, impermeabili in stil militar. Zambea rar si i se spunea ” Sfinxul “. Alura sa sofisticata o incadreaza in lista femeilor fatale, cu privire patrunzatoare, cu parul blond seducator, cu tarie de caracter de neinvins, cu o viata traita la intensitate mare, cu idile si tragedii. Insociabilitatea enigmatica, frumusetea care refuza sa fie posedata de catre altii ii dau numele de    ” divina ecranului “. Greta Garbo este Anna Karenina clasica si androgina.

Ingrid-Bergman-colorised-Pink-dress

Stockholmul naste frumusetea! O frumusete rece, de gheata, care paralizeaza priviri si impune eleganta! Ingrid Bergman, ca si Marlene Dietrich, isi are originea in capitala suedeza. Frumusetea ei pamanteana, naturaletea perfecta sunt carecteristicile care o numesc pe frumoasa blonda idolul epocii de aur a cinematografiei americane. Institutul American de Film o premiaza pe Ingrid Bergman, in 2007, ca fiind cea mai mare actrita a tuturor timpurilor. Este acceptata cu usurinta in Statele Unite ale Americii, in pofida look-ului sau: picioare lungi, numele cu sonoritate nemteasca, sprancenele subtiri si vocea grava, confundata adesea cu cea a unui barbat. Viata sa a avut urcusuri si coborasuri. Ia decizii rapide, extravagante, care ii marcheaza cariera si viata. Isi paraseste fara sa gandeasca familia si se indragosteste de regizorul italian Roberto Rossellini, cu care se casatoreste si are trei copii. Traieste numeroase povesti de dragoste, cu personalitati majore ale actoriei si ale scrisului: Gary Cooper, Hemingway, Victor Fleming. “ Casablanca ” este apogeul cinematografiei sale iar “ Anastasia ” ii exprima frumusetea pura si simplitatea stilului.

BrigitteBardot1-e1333131393198

Daca, in anii 50, America avea idolul sau feminin cu par blond care emana sexualitate din cap pana in picioare, batranul continent nu putea sa se lase mai prejos. Brigitte Bardot este sex-simbolul exploziv care evoca frumusetea voluminoasa, libertatea si placerea de a trai:     ” destinul a avut planuri mari cu fetita urata si insignifianta “. Ea este femeia care a inventat masura zero, etalon al frumusetii si prima femeie care a aparut la Festivalul de la Cannes in bikini, fapt care aduce in prim plan sindromul Lolita, sindromul femeii fatale care apare in visele barbatilor de orice varsta. Brigitte Bardot se remarca prin frumuseste exuberanta, sexualitate marcanta si provocatoare. Cariera sa, din pacate, nu a avut aceeasi ascendenta ca si imaginea.

diana_princess_of_wales_48

Am lasat-o la sfarsit pe “ printesa inimilor “, printesa Diana. Pe numele sau real Diana Frances Spencer, Lady Di este etalonul frumusetii simple, naturale, dar care, fara sa vrea, traieste o viata paradoxala. Iubeste cu pasiune tot ceea ce este estetic: cartile, muzica, dansul. Fire romantica si delicata, cu sentimente pure, printesa Diana a atras prin iubirea fata de copii, prin actiunile caritabile, prin vehementa cu care lupta impotriva lumii violente a drogurilor. Stilul sau vestimentar a uimit intotdeauna. Nu cunostea termenul de extravaganta, de opulenta. Cu un zambet  irezistibil, cu o iubire neimpartasita si o existenta neinteleasa, Lady Di este reprezentarea frumusetii fragile, eterne si pure.

Indiscutabil, frumusetea a poposit pe pamant si s-a reincarnat in vietati sublime cu puteri magice: femeile. Nascute din coasta lui Adam, ele nu se opresc din a uimi, din a contraria si din a seduce.

ANA ASLAN SI TINERETEA VESNICA

Imbatranirea! Ne indreptam, inca de la nastere, inspre ea si ne sperie! Ne sperie pierderea aspectului tanar, ne sperie pierderea mobilitatii, ne sperie trecerea timpului si ne sperie imaginea pe care o vom avea! Ne razvratim prin fel de fel de tratamente si experimente impotriva senectutii, dar din pacate nu o putem opri. Imbatranirea nu poate fi intrerupta! Nimic nu o impiedica sa evolueze, nici vitaminele, nici oligoelementele, nici alimentatia, nici celulele! Si totusi, exista persoane care au incercat sa atenueze simptomele imbatranirii, sa gaseasca elixirul tineretii fara batranete, sa demonstreze ca sfarsitul corpului poate fi amanat. Dovada clara: Ana Aslan.

ana-aslan-gama

Nascuta la Braila, la 1 ianuarie 1897, Ana Aslan infrange impotrivirea mamei de a urma Facultatea de Medicina si o face prin greva foamei. Ii are ca mentori pe Gheorghe Marinescu, celebrul medic neurolog, si Daniel Danielopolu. Devine medic specialist in gerotologie, academician si timp de 30 de ani conduce Institutul National de Geriatrie si Gerontologie. A evidentiat importanta procainei                    ( anestezic local care incetineste functiile pielii ) in ameliorarea tulburarilor legate de varsta , introducand-o cu succes in gama de produse cosmetice care poarta numele de Gerovital. Charlie Chaplin, Indira Ghandi, Charles de Gaulle, Marlene Dietrich, Salvador Dali sunt doar cateva dintre numeroasele personalitati care au apelat la gama Gerovital, gama care in prezent apartine companiei clujene Farmec.

Gerovital este de fapt o inventie cosmetica care are la baza vitamina H3, la care s-au adaugat stabilizatori si antioxidanti, si care este brevetata in peste 30 de tari. In 1980, Ana Aslan da nastere liniei Aslavital, in colaborare cu Elena Polovrageanu. Primeste diplome si merite de inventie din toate colturile lumii: Meritta della Republica       ( Italia ), Profesor Honorus Causa si Doctor emerit al Universitatii Braganca Paulista ( Brazilia ). Devine Membra a Academiei de stiinte din New York, Cavaler al Ordinului Palmes academiques din Franta, Membra a Societatii Nationale de Gerontologie din Chile.

Sunt atat de multe cazuri in care Ana Aslan, prin intermediul procainei din gama Gerovital, infrange trecerea timpului. Chiar daca aceasta infrangere nu este permanenta, Ana Aslan s-a jucat de-a Dumnezeu. Si pentru un scurt timp a reusit. Exista documente medicael care confirma acest lucru. Unui batran de 110 ani ii sunt reintinerite functiile corpului prin injectarea procainei. Dupa patru luni de tratament, pielea si parul ii sunt repigmentate, membrele isi capata flexibilitate, pielea devine elastica, starea pihica de depresie se transforma in stare mentala buna. Un alt caz prezinta vindecarea piciorului unui tanar prin introducerea in femur, proces medical extrem de dificil de realizat, a procainei.

hgh-and-wrinkles

Vitamina E si acidul hialuronic din compozitia Gerovitalului ajuta vitamina H3 in intreruperea procesului de imbatranire. Se cunoaste faptul ca vitamina E se mai numeste si vitamina tineretii, prevenind degenerarea celulara sub actiunea radicalilor liberi. De asemenea, vitamina E protejeaza pielea de lumina nociva a razelor ultraviolete. combate stresul oxidativ, determinat de surplusul de oxigen. Acidul hialuronic, denumit in dermatologie si ciment intracelular, are rolul de a mentine umiditatea celulara si a tesuturilor.

S-au adus multe definitii imbatranirii, dar, din punct de vedere medical, imbatranirea reprezinta o slabire naturala a functiilor corpului, atat fizice, cat si psihice, cauzate de inaintarea in varsta. Ea priveste toate componentele corpului, de la celule pana la sisteme, si este determinata de factori genetici si influentata de factori externi. Exista multe teorii care vizeaza procesul complex de imbatranire: teoria genetica ( durata maxima de viata este de 120 de ani ) si teoria hazardului. Teoria cotelor ( fiecare persoana are un stoc strict de energie, care va fi epuizat odata cu trecerea fluida a timpului ), teoria radicalilor liberi ( radicalii liberi sunt reprezentati de factori externi nocivi care afecteaza pielea si tesuturile ), teoria erorilor catastrofale    ( sinteza proteinelor are erori care determina moartea celulelor ) si teoria orologiilor biologice ( imbatranirea organelor se produce sub controlul sistemului imunitar si al hormonilor ) sunt teorii ale hazardului care conduc catre fenomenul de imbatranire.

Dorind cu ardoare sa descopere elixirul tineretii vesnice si sa invinga sfarsitul, Ana Aslan a dat viata anilor!

CLEOPATRA, INTRUCHIPAREA SEDUCATOARE A MISTERULUI FEMININ

Misterioasa si gratioasa, delicata si plina de sentimente, atragatoare si suava, dulce si spontana, inteligenta si prevazatoare, femeia este pilonul de sustinere a trupului societatii de astazi. Perceputa ca datatoare de viata si luptatoare temeinica, femeia detine, in istorie, rolul de razboinic suav, care cu inteligenta nativa reuseste sa infranga chiar si cele mai destupate minti barbatesti. Conceptul de femeie a capatat numeroase conotatii in literatura, stiinta, istorie, politica, religie si filosofie. Femeia este ridicata la rang de zeita a esteticii, a frumosului, a sacrului.

Descendenta a Evei, prima doamna a Raiului, ea apare ca simbol al fertilitatii, a creatiei, a genezei. Sa nu uitam de Fecioara Maria sau de Monalisa, intruchiparea frumosului perfect in arta! Sa nu uitam de doamne de poveste, precum Nefertiti, regina Elisabeta I a Angliei, Ioana d’ Arc, Mata Hari, Coco Chanel, Ana Aslan! Istoria a inceput cu femeia!

Una dintre figurile feminine marcante a le istoriei este regina Egiptului antic, Cleopatra. Descendenta a dinastiei macedonene, care conducea Egiptul de trei secole, Cleopatra a fost ultimul faraon si prima femeie politician. Se naste, in Alexandria, in anul 69 i. Hr. Tatal sau, Ptolomeu al XII-lea, o urca pe tronul egiptean, alaturi de fratele sau, Ptolomeu al XIII-lea, cu care, se presupune ca a fost obligata sa se casatoreasca. Casatoriile intre frati marcau pastrarea puritatii genealogice regale.

eygptian_painting_web

Uluitor de atragatoare si cu inteligenta nebanuita, Cleopatra ajunge pe tronul marelui imperiu, care se intindea din deserturile fierbinti ale Egiptului Inferior, pana la metropola colosala, Alexandria, la varsta adolescentei. Avea talente innascute: vorbea fluent sapte limbi, printre care ebraica si latina; canta la lira, considerata a fi instrumentul muzical sacru al zeilor; studia cu vehementa geometria, matematica, astronomie, retorica si medicina.

Considerata a fi fiica zeului Ra, zeul Soare, si a zeitei Isis, Cleopatra este intruchiparea frumusetii feminine, numele sau provenind din greaca si simbolizand ” gloria tatalui “. Uraste Roma, caci familia si tatal au fost umiliti de romani. Iubeste linistea si pacea Egiptului. Incearca sa construiasca strategic si politic o punte intre cele doua sentimente contradictorii. Puntea o constituie doua casatorii cu generali romani, doua iubiri care aduc pacea mult dorita.

Se casatoreste, in prima etapa, cu Iulius Caesar, mare general roman, care ameninta sa cucereasca imperiul egiptean. Frumusetea ei este egalata de inteligenta lui Iulius Caesar. Legendele spun ca acestuia i-a fost adusa Cleopatra intr-un covor persan, act care denota faptul ca regina egipteana, stranepoata a unei printese siriene, cu sange persan, detinea toate armele seductiei. Pentru a mentine pacea Egiptului, Cleopatra ii daruieste acestuia un fiu, Ptolomeu Caesarion, “micul Caesar”. Caesarion avea sa devina, peste ani, alaturi de mama sa, conducatorul imperiului. In anul 44 i. Hr., Iulius Caesar este asasinat la Roma, ceea ce determina intoarcerea frumoasei regine in Egipt. Aici, il omoara pe fratele sau, Ptolomeu al XIV-lea, si preia puterea in stat.

29205

Misterioasa si seducatoarea regina, intelege pericolul roman iminent, care se abatea asupra Egiptului. Reuseste sa il seduca pe generalul Marc Antoniu, caruia ii daruieste doi gemeni, o fata si un baiat. Astfel, restabileste pacea si creeaza o noua alianta intre teritoriul sau si Roma. Imparatul Octavian este cel care ii aduce moartea celui de al doilea sot al Cleopatrei. Spre deosebire de Iulius Caesar si Marc Antoniu, Octavian nu cade in plasa atractiei frumoasei regine. Vazandu-se intr-un real pericol si stiind ca va fi prinsa si adusa la Roma ca trofeu, Cleopatra reuseste sa isi salveze fiul, scotandu-l din Egipt. Se sinucide in mausoleul ei, alaturi de doua sclave. Moartea ei este una zeificata si triumfala. Legendele spun ca a fost muscata de o cobra cu gluga, taratoare care este perceputa de greci ca fiind un simbol al vietii vesnice. Astfel, Cleopatra reuseste cu succes sa salveze preaiubitul ei Egipt.

De-a lungul timpului, misterioasa regina a atras atentia a mii si mii de cercetatori. Sunt renumite ritualurile ei de imbaiere. Laptele cu migdale, mierea si petalele de trandafiri nu ii lipseau din ritul de infrumusetare. Frumusetea ei este renumita si datorita machiajului. Rujul de buze rosu, care avea la baza componente din carabus-carmin si henna, dermatograful negru, care ii scotea in evidenta culoarea neagra sublima a ochilor, sunt doi dintre precursorii cosmeticii de astazi, Rochiile lungi din matase care ii subliniau formele perfecte le regasim si in trend-urile modei contemporane. Tratamentele cu ulei de masline a ramas pana acum in istoria scrisa a fitoterapiei.

Cleopatra reprezinta un etalon al feminitatii absolute, care parcurge un traseu uneori greu de imaginat, de la un mister al lumii antice la un adevarat sex-simbol ramas viu peste milenii.

COCO CHANEL, DOAMNA REBELA A ELEGANTEI ABSOLUTE

Pentru a fi de neinlocuit, trebuie sa fii diferit.“, afirma marea doamna a modei anilor 20, Coco Chanel. A fost diferita, poate mai diferita decat celelalte doamne de poveste din istorie. Umerii sai au suportat o povara a elegantei absolute, o eleganta excentrica dar adulata de mii de femei din intreaga lume. Femeie si simbol al unei lumi a feminitatii totale, inovatoare a unei mode, care la inceput a fost privita cu ochi neincrezatori, creatoare a unui parfum unic, vandut, chiar si in momentul de fata, in tiraj maxim, Coco Chanel s-a dovedit a fi un sol al frumusetii care s-a etalat prin estetica, aroma si o libertate rebela.

Gabrielle Bonheur “Coco” Chanel s-a nascut pe 19 august 1883, in orasul Saumur, intr-o familie foarte saraca. Cand avea sase ani, mama, croitoreasa modesta, a murit, iar tatal, vanzator ambulant de tesaturi, a fost fortat din cauza datoriilor si a copiilor numerosi sa o lase pe micuta Gabrielle la orfelinat. Crescuta cativa ani la o manastire de maici, viitoarea mare creatoare de moda preia severitatea culorii negre si a siragurilor de margele de la calugarite. La 18 ani, incepe sa cante intr-un cabaret, Caffe Rotonde. Capata numele de scena de Coco, caci ea avea in repertoriu un cantec care se numea ” Coco”.

In acest mod, il intalneste pe marele industrias Balsan. Devin amanti si el reprezinta puntea ei de lansare. In 1908, Coco Chanel se afirma in lumea modei printr-o afacere cu palarii. Se face extrem de repede cunoscuta in lumea parisiana. Activitatea ei ia avant cand il intalneste pe Arthur Capel, cel care o ajuta sa-si mute activitatea in centrul Parisului, unde aceasta incepe sa se afirme cu vehementa in lumea elitista a modei: ” La Paris, moda este in aer, vantul o transporta, o respiram, e in aer si pe macadam. ” ( Coco Chanel )

Se stie faptul ca parfumul este cea mai mare pasiune a marii doamne. De-a lungul a multor ani, incearca sa creeze un parfum care are la baza aroma imbietoare si atragatoare a moscului. In anul 1921, il angajeaza pe chimistul Ernest Beaux, care reuseste sa produca parfumul cel mai vandut al tuturor anilor, Chanel no 5, din zahar fermentat si aldehide. Aroma sa unica era folosita chiar si de marea actrita hollywoodiana a acelor timpuri, Marilyn Monroe, care accepta sa fie imaginea parfumului. Coco Chanel isi atinge apogeul inainte de cel de al doilea razboi mondial, cand creeaza rochia cea mai vanduta, “ petit noir “, o rochie neagra, mica si scurta.

In anul 1939, Coco Chanel isi incepe idila cu un ofiter nazist, ceea ce ii scade notorietatea intr-un  mod mai mult decat vizibil. Se vede fortata sa isi vanda afacerile, ramanand doar cu parfumeria. Se refugiaza, impreuna cu amantul sau, in Elvetia. Se intoarce in anul 1953 si il ia ca ucenic pe Christian Dior, cel de al doilea mare creator de moda care isi face impusa prezenta prin eleganta si stil, doua calitati ale modei contemporane.

Christian Dior este, poate, singurul om care o caracterizeaza simplu, delicat, dar de o profunzime certa pe Coco Chanel: ” Cu un pulover negru si cateva siraguri de perle a revolutionat moda.” Mari vedete internationale isi achizitioneaza hainele de la marea Coco: Katherine Hepburn, Grace Kelly, Elizabeth Taylor.  Reuseste sa produca si alte parfumuri care raman in istorie, precum: Cuir de Russie, Gardenia si No 22. Dupa intoarcerea sa in Franta, in anul 1954, Coco Chanel aduce o alta inovatie in moda: tailleur-ul. Astfel, reuseste sa imbine masculinitatea cu feminitatea, caci marea doamna considera ca o femeie care poarta pantaloni ramane femeie, asa cum un barbat care poarta o esarfa ramane un barbat. Ea merge pe principiul unisex, fara diferente intre sexe, ceea ce ii aduce numele de doamna excentrica care depaseste granitele discriminarii: femeia este libera ca si barbatul. Moda impusa de ea capata cea mai rebela nuanta, dar si cea mai eleganta si plina de sublim.

Coco Chanel spunea adesea: ” Nu-ti pierde timpul batand intr-un perete, sperand ca se va transforma intr-o usa.“. Se pare ca ea a batut intr-un perete si usa i s-a deschis, A sfidat legile conform careia femeia nu trebuie sa fie rebela. A sfidat legile modei, pe care a dus-o intr-un plan perfect al stilului. A sfidat aromele, creand magnificul Chanel no 5.